Små og mellemstore virksomheder har ikke tid. Tid til ret meget mere end at passe forretningen. Ejerledere og deres ledere ved godt, at udvikling er vigtig og nødvendig. Men hvor kommer input, sparring og viden fra? Og hvad med ressourcer til implementering og drift?
Jeg oplever behovet for at tale om, hvordan forretningen skal se ud i fremtiden. At kunne slå håret ud, tænke stort og helt ud af boksen. Tankerne og idéerne skal kunne konkretiseres til en attraktiv ambition, der skaber energi og engagement. Og den skal kunne rumme vigtige og vanskelige emner som bæredygtighed, digitalisering med kunstig intelligens, måske det internationale og hvordan de dygtige kolleger fastholdes og nye tiltrækkes. Alt det der er godt for forretningen.
Store virksomheder har masser af ressourcer og kompetencer til den type processer. Hvad gør de mindre virksomheder?
Vi begynder med en kop kaffe og en samtale om forretningen. Helt uforpligtende. Samtalen handler om både muligheder og begrænsninger i fremtiden. Den handler om toplinjen og omkostningerne. Det giver bedre bundlinje.
Samtalen bliver til et konkret oplæg med en trinvis handlingsplan. Kompetencer og den rå arbejdskraft kommer fra Morten K. Andreasen og tilknyttede specialister. I én samlet leverance.
Om kragholm
kragholm er etableret af Morten Kragholm Andreasen.
Er udlært den gang, hvor "kundeservice" ikke handlede om gebyrer, men om kunden. Vi skal stoppe med at sælge, og hjælpe kunden med at købe.
Jeg vil gerne dele viden, erfaring og rå arbejdskraft; se kunden lykkes fordi resultatet af min opgave giver konkret værdi. Giver bedre bundlinje.
Udvikling af forretningen er min store passion. Kunder & Kolleger er de to vigtigste nøgler til for alvor at forandre bundlinjen. Det handler om mennesker og relationer.
Arbejdsmetoden er åben, ærlig og struktureret med målet klart for øje. Involvering betyder flere kompetencer og ikke mindst forankring af resultater.