Inspiration

Vil du have inspiration og idéer til at udvikle forretningen
- det handler om mere og bedre bundlinje.

Ejere og ledere af små og mellemstore virksomheder kan få inspiration til at optimere forretningen eller bygge nyt og mere. Inspirationen på denne side kommer fra danske og internationale kilder, og fokuserer på kunder og kolleger.


Vælg inspiration fra menuen eller få et overblik her.

Det lette DB

Det lette dækningsbidrag


Der er flere muligheder og veje til den attraktive bundlinje. Og der er én, der let bliver overset, selv om den er den letteste.


Se hvordan du kommer i gang med det lette dækningsbidrag.

Er din hest død - så stå af

Er din hest død - så stå af


Det siges, at udtrykket kommer fra indianerne i Dakota, USA: "Hvis din hest er død, så stå af!".


Hvor det er lidt lettere for kundefolk, kan præcis den disciplin - at stå af - være særlig vanskelig for sælgere.

Vind over recession

At vinde over recession: Forberedelse


Hvis stormen er på vej, findes der to velkendte muligheder:

  • At bygge læskur
  • At bygge vindmølle


Se de 4 værktøjer, der gør dig klar.

Kompleksitet

Kompleksitet


Det hele startede i det små. Med en go' idé og med begrænsende ressourcer. Virksomheden udviklede sig, og forretningsomfanget, strukturer og systemer blev større og større.


Se hvad digitalisering kan gøre.

Reklamationer

Flere reklamationer, tak!


Kunder, der oplever en fejl, som efterfølgende rettes professionelt og præcist, bliver over tid mere loyale end kunder, der ikke oplever fejl.


Det kræver blot, at Kundefolkene er trænede i håndtering af fejl.

Gør indkøberen til ekspert.

Din pitch


Du skal bruge 1 til dig selv. Er du sælger, skal du bruge 2!


Det er ufatteligt vigtigt at kunne formidle sit budskab helt kort og præcist.


Hvordan lyder din pitch?


Din bedste ven er din nuværende kunde

Din bedste ven, din nuværende kunde


I jagten på vækst og mere toplinje, er det ofte nye kunder, vi tænker på.


Men de kunder, vi allerede har rummer enormt potentiale. De kender os, og vi kender dem. Det er næsten lige som gode venner. Start væksten der!

Din bedste ven er din nuværende kunde

Modigt og dygtigt samarbejde


Der er meget store gevinster ved at søge det dybe samarbejde med partnere i forsyningskæden. Start i det små med de lavthængende frugter. Begynd der.


Det kaldes også "co-creation"; en sport for modige og dygtige forretningsfolk.

Pris eller værdi

Du får aldrig en vare- eller prisfordel


Den professionelle taler og træner Jerry Fritz siger: "Du får aldrig en vare- eller prisfordel igen. Fordelene kan let kopieres.


Men en stærk kundeservice-kultur kan ikke kopieres.”

Sælgere eller Kundefolk?

Sælgere eller Kundefolk


Tryk 1 for Salgsafdelingen, tryk 2 for ..."

Salgsdirektør, salgschef, salgskonsulent, salgssupporter, salgsassistent.

Mener vi det? SALG?

Spørgsmål: Hvis du er kunde, har du så lyst til at blive solgt til?

Lytter du?

Lytter du - svamp eller trampolin?


Vi synes alle, at vi er gode til at lytte. På samme måde som vi er gode til at køre bil.


Den gode lytter er ikke stille, men aktiv deltager, der skaber energi og højde ved at forstærker talerens budskab.

Salgspipeline eller købspipeline

Pipeline til købsprocessen


En salgspipeline indrettes helt naturligt efter vores salgsproces. Så kan vi styre og måle i forhold til vores egen verden.


Vil vi hjælpe kunden med at købe, bør vi have en købspipeline. Den viser, hvor i kundens købsproces, vi befinder os.

Gør indkøberen til ekspert.

Du er eksperten. Hvad med kunden?


Hvis kundefolkene vurderer, at købsprocessen kan være kompliceret for kunden, skal kundefolkene tage ansvar for både indkøberen og processen.


Hjælp kunden med at købe og gør indkøberen til en succes.

Udbytte og værdi

Værsågod, Kunde - og KundeKunde


Det er svært at formulere det udbytte, din kunde får. Hvilken værdi din leverance til kunden har for kunden.


Det er endnu vanskeligere at formulere, hvad din kundes kunde får ud af et samarbejde mellem dig og din kunde.

Værdien af kommunikation

Tvillinger


Når vi udvikler en særlig løsning til en enkelt kunde, har vi investeret energi og ressourcer internt og hos kunden.


Den investering kan give et større afkast, hvis vi finder tvillinge-kunder, der også vil have udbytte af den særlige løsning.


Dagsorden

Lav en dagsorden


Får du og din B2B-kunde det bedste ud af jeres møde? Kunden har sjældent tid til dine kundefolk. Er de forberedte?


Hent en skabelon på en dagsorden, der forbedrer sandsynligheden for at nå de mål og delmål i salgsprocessen. 

Forberedelse af møder

Forberedelse, forberedelse, forber ...


Ejendomsmæglere siger: Beliggenhed, beliggenhed, beliggende!


Kundefolk siger: Forberedelse, forberedelse, forberedelse. Viden om kunden er afgørende, når vinduet for dialog med kunden åbner.

Hjælp kunden med at købe

Hjælp kunden med at købe


Vi skal stoppe med at sælge, og hjælpe kunden med at købe. Få overblik over kundens købsproces, og match den med din salgsproces.


Se de 7 værktøjer, der hjælper kunden. Er kundefolkene klar til den ny dialog?

Købt, ikke solgt

Købt, ikke solgt


"Vores kunder er langt foran vores salgsindsatser. Og alt for ofte bliver vi ikke engang inviteret med ud at danse!".


B2B-kunden har forberedt sit køb på nettet. Er din kundes udbytte tydeligt på din hjemmeside? Er kundefolkene klar?

- sammen med kunder og kolleger, udvikler vi forretningen

Ny Kirkevej 7

DK - 8680 Ry

+ 45 40 189 189

kragholm@kragholm.dk