Vil du have inspiration og idéer til at udvikle forretningen - det handler om mere og bedre bundlinje.
Ejere og ledere af små og mellemstore virksomheder kan få inspiration til at optimere forretningen eller bygge nyt og mere. Inspirationen på denne side kommer fra danske og internationale kilder, og fokuserer på kunder og kolleger.
Vælg inspiration fra menuen eller få et overblik her.
Der er flere muligheder og veje til den attraktive bundlinje. Og der er én, der let bliver overset, selv om den er den letteste.
Se hvordan du kommer i gang med det lette dækningsbidrag.
Er din hest død - så stå af
Det siges, at udtrykket kommer fra indianerne i Dakota, USA: "Hvis din hest er død, så stå af!".
Hvor det er lidt lettere for kundefolk, kan præcis den disciplin - at stå af - være særlig vanskelig for sælgere.
At vinde over recession: Forberedelse
Hvis stormen er på vej, findes der to velkendte muligheder:
At bygge læskur
At bygge vindmølle
Se de 4 værktøjer, der gør dig klar.
Kompleksitet
Det hele startede i det små. Med en go' idé og med begrænsende ressourcer. Virksomheden udviklede sig, og forretningsomfanget, strukturer og systemer blev større og større.
Se hvad digitalisering kan gøre.
Flere reklamationer, tak!
Kunder, der oplever en fejl, som efterfølgende rettes professionelt og præcist, bliver over tid mere loyale end kunder, der ikke oplever fejl.
Det kræver blot, at Kundefolkene er trænede i håndtering af fejl.
Din pitch
Du skal bruge 1 til dig selv. Er du sælger, skal du bruge 2!
Det er ufatteligt vigtigt at kunne formidle sit budskab helt kort og præcist.
Hvordan lyder din pitch?
Din bedste ven, din nuværende kunde
I jagten på vækst og mere toplinje, er det ofte nye kunder, vi tænker på.
Men de kunder, vi allerede har rummer enormt potentiale. De kender os, og vi kender dem. Det er næsten lige som gode venner. Start væksten der!
Modigt og dygtigt samarbejde
Der er meget store gevinster ved at søge det dybe samarbejde med partnere i forsyningskæden. Start i det små med de lavthængende frugter. Begynd der.
Det kaldes også "co-creation"; en sport for modige og dygtige forretningsfolk.
Du får aldrig en vare- eller prisfordel
Den professionelle taler og træner Jerry Fritz siger: "Du får aldrig en vare- eller prisfordel igen. Fordelene kan let kopieres.
Men en stærk kundeservice-kultur kan ikke kopieres.”